Pokud jste si i vy v nedávné době založili svůj blog, e-shop či jinou webovou stránku, jistě jste přišli na to, že přilákat návštěvníky právě na váš web není nic jednoduchého. V dnešní době je internet přehlcen velkou spoustou informací, a pokud chceme vynikat, stojíme před nelehkým úkolem. Pokud chceme mít úspěšný web, je potřeba dodržovat několik jednoduchých pravidel.
1. Neotřelý obsah
Nic nepřiláká návštěvníky na váš web účinněji, než originální obsah. Text nikdy nekopírujte. Naprostou samozřejmostí, a zároveň i nutností, je dodržování autorskýchpráv (včetně obrázku!). Pokud máte e-shop, nepoužívejte k produktům obrázky z fotobank. Vašemu e-shopu to jen strhne na důvěryhodnosti. Naopak pokud čerpáte text z jiné stránky, používejte citace. Dokonce citace mohou zvýšit i důvěryhodnost vašich stránek. Čtenáři si mohou vámi zmiňované informace snadno ověřit.
2. SEO
Nejspíš jste už o téhle zkratce slyšeli, a pokud si i tak myslíte, že se bez ní váš web obejde, jste na omylu. Správně nastavené SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače, je jednou z nejdůležitějších a nejpodstatnějších věcí. Návštěvnici na váš web přicházejí převážně z vyhledávačů, tudíž budete jen sami proti sobě, pokud vás budou vyhledávače přehlížet.
3. Reklama
Jistě už jste si všimli, že podstatné zvýšení návštěvnosti stránek nastane, pokud si zaplatíte nějakou reklamu. V dnešní době si můžete vybrat, zda chcete reklamu na Facebookových stránkách, rádiu, televizi apod. Různé metody reklamy se od sebe liší jak cenou, tak i cílovou skupinou uživatelů. Záleží už na nás, kolik jsme ochotni do reklamy investovat. Na paměti bychom ovšem měli mít, že nejlepší reklamou jsou sami lidé, tudíž by mělo být samozřejmostí vstřícné chování vůči návštěvníkům webu.
4. Design webu
Ať už si to sami přiznáte, nebo ne, první dojem je nejdůležitější. Příchozí návštěvník musí mít důvěru ve váš web a v informace na něm uvedené. Pokud důvěru nemá, web nespokojený opouští, proto při tvorbě designu pamatujte, že méně je někdy více a šetřete např. růžovými blikajícími texty.