Ačkoliv první autorádia se začala objevovat již ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století. K tomu, aby se stala běžnou výbavou každého vozu bylo nutno urazit ještě dlouhou cestu, v Evropě pak o něco delší než ve Spojených státech. Podoba autorádií se měnila od lampových přijímačů určených pro automobily, které byly spíše kuriozitou a výsadou těch nejbohatších, přes tranzistorová rádia (některým byla posléze přidána schopnost přehrávat LP desky), přehrávače magnetofonových kazet a CD disků či přístroje schopné přehrávat mp3 soubory z externích médií až po komplexní zábavní systémy s možností připojení k internetu, které jsou standardem dnes.
Majitelům vozů dnes ale rozhodně nejde jen o počet funkcí, kterými jejich zábavní systém disponuje. Stejně důležitá je i kvalita, v našem případě zvuku. Automobilky se poptávce po co nejlepším posluchačském zážitku snaží vyhovět, někdy je ale třeba jim trochu pomoci. Prvními kroky při zlepšování zvuku v interiéru auta bývá výměna reproduktorů a vytlumení dveří. Poté je ale třeba postarat se i o hluk přicházející ze spodní části a pokusit se odhlučnit podběhy a podlahu. Kdy je to potřeba? A jak na to?
Podběhy na prvním místě
Jízda auta vytváří díky přenosu energie ve směru od silnice k podvozku auta vibrace, které v podobě slyšitelného zvuku snižují komfort řidiče i cestujících. Bojovat s ním lze prostřednictvím odhlučnění jednotlivých částí vozu a mimo jiné i podlahy. Než se do ní ale pustíte, bude třeba abyste věnovali pozornost podběhům a jejich odhlučnění, jelikož bez tohoto kroku nebude vlastní úprava podlahy nikdy účinná tak, jak bychom chtěli. Odhlučnění by se mělo týkat předních a zadních podběhů i podběhů karoserie. Na plastové podběhy kol je vhodné aplikovat anti-vibrační materiál StP Anticor L a poté VBF Noise Neoprene 6. První vrstva bude potlačovat vibrace plastových podběhů kol, druhá bude potom odrážet hluk od kol. Vibrace se samozřejmě šíří i po kovové karoserii a na podběhy karoserie je proto vhodné aplikovat materiál s označením StP Bomb Aero, který vibrace velmi účinně tlumí. Při montáži je důležité nezapomenout na kvalitní odmaštění ploch, na které budou jednotlivé materiály aplikovány.
Vlastní odhlučnění podlahy
Ve chvíli, kdy je postaráno o podběhy, je možné přistoupit k vlastnímu odhlučnění podlahy. Mezimotorový prostor a prostor v první třetině vozu, pod nohama k sedačce, kvalitně odhluční již zmíněný materiál StP Bomb Aero. Tento materiál se skládá ze samolepící vrstvy, polymerní vrstvy a hliníkové fólie. Výborně pohlcuje rezonance i akustické vlny, je velmi flexibilní, teplotně odolný a nehořlavý. Materiál se navíc snadno instaluje. Na zbytek podlahy je možno použít materiál StP Black Gold. Použití tohoto materiálu na celou plochu podlahy je úspornější variantou, v mnoha případech však dostatečně kvalitní. Berete-li odhlučnění vozu vážně, jako další krok zařadíte pravděpodobně odhlučnění zavazadlového prostoru. To je již však námět na samostatnou kapitolu.